Az új, harmadik magasabb főlelátó a délutáni futamkezdet idején árnyékot vethet az első, és ötödik rajthelyre, így a rajtrács egyes pontjain akár 10-15 Celsius-fokkal is hűvösebb lehet az aszfalt, mint a napos oldalon – vette észre a vezess.hu.
Ez különösen lehet érdekes, hiszen az újraaszfaltozott célegyenesen a pole-pozíció is az árnyékos, hűvösebb oldalra kerül – vagyis a leggyorsabb pilóta, napsütéses időben, éppen a “rosszabb” oldalon találja magát.
Mindez azonban nem jelenti, hogy hátrányból indul: egy magyar szakemberek szerint a pálya bal oldala – itthon a versenyív – új aszfalton hamarabb “gumizódik fel” és tisztább marad, ami pozitív lehet az elindulásra.
Az viszont biztos, hogy az árnyék és a hőmérséklet-különbség új, figyelembe véve a veszendő tényezőt jelent majd a rajtoknál az idei Magyar Nagydíjon.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt.