Érdekes közlekedési tervezetet tárgyalt a testület

A Veresegyházi Önkormányzat, figyelembe véve a lakossági panaszokat és a tavalyi közlekedési koncepció eredményeit, nagyszabású beavatkozásokat indít a városi közlekedés rendezésére. Erről tárgyaltak az utolsó júniusi ülésen.

A hivatalos közlés szerint a cél az önvédelem érvényesítése a közlekedésben, ami elsősorban a szomszédos települések átmenő forgalmának főutakra terelését és a lakóutcák tehermentesítését jelenti. Ez a lépés túlmutat a már bevezetett belvárosi 30-as zónák kiterjesztésén.

Fókuszban a szadai körforgalom és a lakóutcák

A város belső forgalmi problémáinak kiindulópontja a szadai körforgalom. A napi ingázók kétharmada Szada irányába hagyja el a várost az autópálya felé. Ennek orvoslására és a lakóutcák nyugalmának biztosítására több intézkedés is született:

  • Eötvös utca és Hegyek térsége: Az Erdőkertes felőli átmenő forgalom korlátozása az Eötvös utcánál, a Kertesi utca egyirányúsításával és egy kapu építésével. A gyalogos- és kerékpáros biztonság érdekében sávfelfestések, kiemelt gyalogátkelőhely és sebességkijelzők segítik majd a forgalom csillapítását.
  • Laposok és Mézesvölgy: A Dózsa György, Szent István, Kemény Zsigmond, Kinizsi és Ady Endre utcák védelmében a Csarnok utca lezárásra kerül a Sport utca és Mester utca között (csak gyalogos és kerékpáros átkelés). Ezen felül egyirányúsítások és kiemelt gyalogátkelőhelyek segítik a forgalom nyugodtabbá tételét. A Szent Imre utcába tiltják a nehézgépjárművek behajtását.
  • Szadai Fenyves Liget – Ivacs utca: Szada irányából megszüntetik a közlekedési kapcsolatot, az erdőn átvezető forgalmat is akadályozzák, a veresegyházi kapcsolatot a Hajó utca felé megtartva.
  • Revetek és Kútfő utca: „Kapu építés” védi majd ezen utcákat, a teherforgalmat a Viczián és Fővég utcákon át terelik a Fő útra.

Ütemezett bevezetés és kerékpáros fejlesztések

A tervek szerint a forgalmi rend változások több ütemben valósulnak meg:

  • Júliusban: Csarnok utca lezárása, Revetek és Fővég 30-as zónáinak bevezetése, nehézgépjármű-kitiltások, valamint a Kertesi utca egyirányúsítása és az Eötvös utcai fejlesztések.
  • Augusztusban: A Ligetek, Csonkás és Táborhely városrészekben 30-as zónák bevezetése, a Szent Erzsébet körút egyirányúsítása és az Ivacs utcai járdaépítés után 30-as zóna bevezetése az Ivacsok területén.
  • Októberben: 30-as zóna a Posta feletti területen.
  • Novemberben: 30-as zóna a Széchenyi-dombon, Hegyek, Harmatok és Öreghegy területén.

A gyalogos- és kerékpáros forgalom biztonságát számos új építési beavatkozás és festés segíti majd, többek között új járdák, kerékpársávok és nyomok festése szerte a városban. A fekvőrendőrök felbontása és „virágládás-szigetes” sebességcsillapítással való kiváltása is tervben van, valamint egyenrangú útkereszteződés táblák kihelyezése több utcában.

A Fő úton, Csomádi úton és Budapesti úton új gyalogátkelőhelyek épülnek. A Mogyoródi úti torlódások enyhítése érdekében pedig a Fő út – Andrássy út lámpás kereszteződésének átprogramozásáról egyeztetnek a Közúttal.