Ahogy arról a Hello Veresen beszámoltunk befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, így a szobi vonalon ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok – közölte a MÁV. Az augusztus és szeptember végére tervezett éjszakai váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat követően mintegy 1500 méteren 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások.
Hétfőtől a Teleki Blanka utca – Szegedi út találkozásánál lévő vasúti átjárót ismét használhatják az autósok is. Az utasok igényeihez igazodva június 1-jétől meghosszabbított üzemidővel közlekedik a MÁV-csoport több fővárosi és agglomerációs (kék és a sárga) VOLÁN- és HÉV-járata is, – ezáltal igazodva a metrók éjszakai menetrendjéhez.
Budapest–Veresegyház–Vác (71-es) vonal
- Új S71-es vonat (2500) közlekedik szombatonként, vasárnapokon és ünnepnapokon. A Nyugati pályaudvarról 2:05-kor indul, Vácra 3:24-kor érkezik.
- A Nyugatiból 0:05-kor induló S71-es vonat (2510) július 28-tól minden nap 10 perccel később, 0:15-kor indul.
Még van munka
A sebességkorlátozásokat megszüntetve mintegy 1500 méteren ezentúl 80 km/órával mennek majd a vonatok. Az ehhez szükséges – a szakmai technológia szerint előírt – utólagos nagygépes váltószabályozásokat augusztus 21-től, az utólagos vágányszabályozásokat pedig szeptember 23-tól végezzük el, ám ekkor már csak éjszaka dolgoznak, így napközben nem zavarják a vonatforgalmat. Ezt követően megszűnhetnek az eddig átlagosan kétperces késéseket okozó sebességkorlátozások – írta a MÁV.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy még tesztelni kell az új váltókat és vágányokat.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója az Infostartnak ennek kapcsán arról beszélt, hogy egy beruházást is sikerült végrehajtani, ugyanis új váltók beépítésével javultak az állapotok, elektromos váltóállítást építettek ki, és felszámolták a sebességkorlátozásokat is Rákosrendezőn.
Hegyi Zsolt szavai szerint még a szabályozási feladatok vannak hátra, de a nyár végétől, mire az iskola elkezdődik, minden lassújel megszűnik az állomáson. Tehát bár a munka még nem ért véget, a változás a vasúttársaság közlése szerint már most is kézzelfogható.
Miután tehát a vágánycsere, a vágányjavítás, az ágyazatjavítás és a váltócserék megtörténtek, még a szükséges beállításokat elvégzik, és ezután lehet majd felszámolni a sebességkorlátozást. Ez Hegyi Zsolt ígérete szerint még augusztusban megtörténik, de legkésőbb mire az iskola elkezdődik.